Öppet hus i Naturarium höstlovet 1/11 och 3/11 lockade intresserade

Vi var 32 stycken på torsdagen inklusive föreningens värdar och naturguider och nära nog lika många på tisdagens öppet hus.
De övre bilderna visar entrén med banderoll som upplyser om öppet-tider på vårt staket.
Guider tar emot i hallen. Vi berättar om vår breda verksamhet och alla blir imponerade av de fina natursamlingarna.
”Varför annonserar ni inte – folk känner inte till detta”, undrade några. ”Det är ju superfint här, sa en annan.”
Mamma Josefin med Doris på ryggen guidas av sonen Olle 6 år, som är oerhört duktig och intresserad av fåglar.
Morfar och mormor från styrelsen i Naturskyddsföreningen Västervik tar med tre barnbarn boende här i Smedby.
Göran Esbjörnsson är en av flera duktiga guider. Fåglar och övrigt spännande som finns i lokalerna presenteras med stor kunskap.