Naturarium

Naturarium ligger på Östra promenaden 7A i centrala Norrköping och fungerar som föreningens mötesplats. Här har de olika arbetsgrupperna och styrelsen sina möten samtidigt som Naturarium är plats för en del aktiviteter.

Museum

En del av lokalerna är ett biologisk museum som Naturskyddsföreningen Norrköping sköter. Det är kommunen som äger samlingarna. Verksamheten i lokalerna genomförs med stöd av Norrköpings kommun.

Här finns en mineral- och bergartssamling, den Lundborgska fågelsamlingen, ett stort herbarium samt mindre samlingar av insekter. Samlingen innehåller också ett stort antal tickor.

Läs mer om samlingen här

Museet är öppet för allmänheten på Sport- och Höstlov. Datum och öppettider finns i vårt program.

Visning kan också beställas genom att kontakta Cecilia Ambjörn 070-978 44 88, cecilia.ambjorngmail.com

Hitta hit:

Karta som visar var Naturarium ligger.

Naturarium ligger på Östra Promenaden 7A.

Visa på stor karta