Valberedningen söker kandidater till styrelsen

Vill du vara med och leda Norrköpings största natur- och miljöorganisation? Med våra 2 500 medlemmar och många arbetsgrupper har vi kraft att förändra.

Vi söker personer som har ett brinnande intresse för natur- och miljöfrågor och som vill vara med och påverka utvecklingen mot ett bättre Norrköping och en bättre värld. Du behöver inte vara miljöexpert – det viktiga är att du är engagerad och vill vara med och göra skillnad. Du ansvarar tillsammans med de andra i styrelsen för organisationen och verksamheten. Du sätter dig in i aktuella frågor, deltar på styrelsemöten och tar beslut. Under uppdraget kommer du att lära dig mycket och träffa andra engagerade människor. Som ledamot erbjuds du en värdefull möjlighet att delta på Naturskyddsföreningens träffar och utbildningar där du kommer i kontakt med förtroendevalda från andra kretsar och nätverk i hela Sverige.

Styrelsen träffas ungefär 7 vardagskvällar per år med uppehåll under sommar och jul. Mellan mötena förväntas du att läsa och svara på mail samt förbereda dig inför nästa möte. Det är självklart ett plus om du också vill driva ett projekt och delta i föreningens övriga arbete och aktiviteter.

Vi söker en ordinarie styrelseledamot med mandatperiod på två år och en suppleant med mandatperiod 1 år.

Tipsa oss gärna om du känner någon som kan vara lämplig för uppgiften.

Kontakta valberedningen Lotta Lanne 070-315 62 39 lotta(snabel-A)lanne.se, Agneta Kornebrant 072-507 32 94, Ingemar Hillerström 070-216 23 12

Varmt välkommen till ett viktigt jobb för Naturskyddsföreningen i Norrköping!