Gå med i klimatgruppen

KÄNNER DU ORO FÖR KLIMATET? – GÅ MED I VÅR KLIMATGRUPP

Budskapet i den senaste IPCC-rapporten är kristallklart – läget för klimatet är akut och människan är ansvarig. Klimatpanelen konstaterar bland annat att vi riskerar att passera 1,5-gradersmålet inom 10-20 år och att klimatförändringarna måste behandlas som ett direkt hot mot livet på jorden. Enorma utsläppsminskningar krävs och det fort.

Vill du engagera dig tillsammans med andra för att påverka lokalt här i Norrköping? Då vill vi tipsa om vår klimatgrupp som skriver medborgarförslag och debattartiklar, arrangerar demonstrationer och folkbildar om klimatet.

Gruppen samlas för klimatfika en gång i månaden. Första tillfället för hösten är 24 augusti. Alla är välkomna att delta. Inga förkunskaper krävs och du behöver inte vara medlem i Naturskyddsföreningen.

Läs mer om klimatgruppen och hur du deltar på möte här