Naturskyddsföreningen Norrköping får ett nytt forum (smygpremiär)

Idag smygöppnade jag vårt nya forum för krets Norrköping.
Forumet är fortfarande under uppbyggnad (liksom vår kommande webbplats) men arbetsgrupperna och styrelsen har fått egna sektioner för att föra dialog, ladda upp material och på så sätt ha allt samlat på ett ställe.
Det finns även en allmän sektion för alla medlemmar. Denna sektion kommer att utökas med flera kategorier allt eftersom behoven uppstår, t ex vindkraft, miljövänliga veckan mm.
Det finns även en sektion kring föreningens webbplatser och funktionalitet, och där kommer man kunna läsa om nyheter kring vår kommande webbplats och sociala medier samt be om hjälp om något strular.

Vi kör nu en testperiod för forumet och anpassar funktioner och sektioner där det behövs.  Än så länge finns det inga språkfiler på svenska för forumet, så därför är en del länkar och knappar och textavsnitt på engelska ( t ex hjälpfiler för registrering och systemmeddelanden). I mån av tid kommer jag översätta dessa, men det är ett omfattande arbete som kommer ta tid även om jag redan hunnit översätta en del, så jag ber om överseende med detta.

För att läsa, skriva, göra inlägg osv måste man registrera sig. Alla konton granskas och godkänns av webbmaster eller admins på forumet.
Arbetsgruppernas medlemmar och styrelsemedlemmar ges särskild behörighet för åtkomst till de delarna av forumet.

Man registrerar sig här: http://forum.nsfnorrkoping.se/member.php?action=register

Jag hoppas forumet ska komma till nytta i det dagliga arbetet för medarbetare, arbetsgrupper och styrelsen men givetvis även för alla medlemmar som har spörsmål, tankar eller vill delta i diskussioner.

Vänligen

Theresa J