Intresserad av att ansvara för vandringsled?

NaturDSC_0953 - kopia (685x1024)skyddsföreningen i Norrköping har ansvar för många vandringsleder i kommunen och nu planerar vi att utöka detta engagemang med ytterligare tre leder.

Vi arbetar på uppdrag åt Kultur- och Fritidskontoret. Vår arbetsinsats betyder att vi håller lederna öppna från sly, plockar skräp och rapporterar eventuella skador på spänger, skyltar, vindskydd och dylika anläggningar. Var och en som tar ansvar för en led får bilersättning och föreningen får ett tillsynsarvode. Leden ska besökas vår, sommar och höst.

De nya lederna vi skulle vilja åta oss är Rödgölen, Prästgårdsleden i Skärblacka och en Naturstig i Getåreservatet som invigs den 12 maj, den är c:a 1-2 km lång.

Är du intresserad att ta ansvar för en led, kontakta Cecilia Ambjörn, 0709 784488 eller via mail carlotto.mattson@swipnet.se, så berättar hon mer

One thought on “Intresserad av att ansvara för vandringsled?

1. Jag kan tänka mig ta ansvar för leden i Skärblacka, eftersom jag förmodligen kommer att flytta dit någon gång i framtiden!